12 December 2014

Dulceata de rosii cu ardei iute

2

Ingrediente:

500 grame rosii foarte coapte
4 catei de usturoi zdrobiti
4 ardei iuti  de preferat rosii
2 lingurite de ghimbir tocat marunt
30 ml sos de peste
300 grame zahar brun
100 ml otet de vin rosu


Mod de preparare:

Daca aveti la indemana un robot de bucatarie, este foarte util, eu nu am avut asa ca am folosit o razatoare.

Se proceseaza in robot tomatele impreuna cu ardeii iuti, ghimbirul, usturoiul si sosul de peste pana se ajunge la un amestec  de consistenta unui piure. Cum eu am folosit razatoarea nu a iesit intocmai un amestec de consistenta piureului dar sunt multumita.
Amestecul obtinut se pune intr-o craticioara impreuna cu zaharul si otetul si se aduce la fierbere.
Se degreseaza dulceata de orice spuma care se formeaza la suprafata, se reduce la foc mic si se fierbe aproximativ 30-40 de minute amestecand pentru a preveni lipirea.
Dulceata se pastreaza in borcane sterilizate.

Aceasta dulceata serveste perfect steak-ul de la pranz.

2 comments: